• icon fb
  • icon vk

Циркулярные письма

Циркуляр № 299 от 04 мая 2020 г. о порядке совершения богослужений в День Победы 9 мая

ОТЦАМ БЛАГОЧИННЫМ, НАСТОЯТЕЛЯМ ХРАМОВ И МОНАСТЫРСКИХ ПОДВОРИЙ, ИГУМЕНАМ И ИГУМЕНИЯМ МОНАСТЫРЕЙ
ТИХВИНСКОЙ ЕПАРХИИ

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси КИРИЛЛА (Циркулярное письмо Управления делами Московской Патриархии № 4533 от 04.05.2010) введено ежегодное литургическое поминовение, приуроченное к празднованию Дня Победы в следующем порядке:
Во время служения Божественной литургии 9 мая на заупокойной ектении ввести особые прошения «о вождех и воинах…»;
По окончании Литургии служить благодарственный молебен Господу Богу за дарование Победы в Великой Отечественной войне 1941-1945 годов;
По завершении молебна служить заупокойную литию о почивших воинах.
Также по благословению Святейшего Патриарха КИРИЛЛА (Циркулярное письмо № 01/1435 Управления делами Московской Патриархии от 24.03.2015), ежегодно, начиная с 2015 года, 9 мая в 12 часов дня в течение 15 минут во всех приходах и монастырях Русской Православной Церкви следует совершать заупокойный колокольный звон
в память о людях, погибших в годы Великой Отечественной войны.

 

Особые заупокойные прошения в день Победы в Великой Отечественной войне


На ектении и в молитве «Боже духов:»  

Еще молимся о упокоении душ приснопамятных вождей и воинов за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положивших, от ран и глада скончавшихся, в пленении и горьких работах невинно умученных и убиенных и всех Победы ради потрудившихся, и о еже проститися им всякому прегрешению вольному и невольному.


При возглашении вечной памяти:

Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим рабом Твоим, приснопамятным вождем и воином за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положившим, от ран и глада скончавшимся, в пленении
и горьких работах невинно умученным и убиенным и всем Победы ради потрудившимся, и сотвори им вечную память.

 

Последование благодарственнаго и молебнаго пения ко Господу Богу, певаемаго в день Победы в Великой Отечественной войне

Диакон: Благослови, Владыко.
Иерей возглашает: Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей, и Нераздельней Троице, всегда, ныне и присно и во веки веков.
Лик: Аминь.
Диакон: Миром Господу помолимся: до прошения: О плавающих:
К обычным прошениям присоединяем особая:
- О еже исправитися молитве нашей сей, яко кадилу пред Спасителем нашим Богом, и приятися сей жертве сердец и устен, исповедающихся Господеви в день спасения, услышавшему нас в день печали, Господу помолимся.
- О еже непреобориму и победительну всегда над враги Отечеству быти, и мир и славу утвердити в земли нашей, Господу помолимся.
- О еже даровати нам благодать от ныне и до века верою и любовию возвещати спасение и силу и Царство Бога нашего и область Христа Его, подавшему стране нашей силу и воздавшему нам радость спасения Своего, Господу помолимся.
- О избавитися нам:
- Заступи, спаси, помилуй:
- Пресвятую, Пречистую:
Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава:
Посем, Бог Господь, и явися нам: со стихами.
Тропарь, глас 4:
Благодарни суще, недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих великих благодеяниих на нас бывших, славяще Тя, хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем Твое благоутробие, и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю, Спасе наш, слава Тебе.
Слава, глас 1:
Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победы православным христианом на сопротивныя даруя и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.
И ныне, Богородичен, глас 8:
Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице, но, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Диакон: Вонмем.
Иерей: Мир всем.
Чтец: И духови твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец: Прокимен, глас 4: Господь крепость людем Своим даст, Господь благословит люди Своя миром. Стих: Принесите Господеви, сынове Божии, принесите Господеви  славу и честь.
Апостол ко Ефесеем, зачало 233. Евангелие от Матфея, зачало 98-99 (сборное).
Рече Господь Своим учеником: услышати имате брани и слышания бранем. Зрите, не ужасайтеся, подобает бо всем сим быти, но не тогда есть кончина. Востанет бо язык на язык и царство на царство, и будут глади и пагубы, и труси по местом. Вся же сия начало болезнем. Будет бо тогда скорбь велия, якова же не была от начала мира доселе, ниже имать быти. И аще не быша прекратилися дние оны, не бы убо спаслася всяка плоть. Избранных же ради прекратятся дние оны.  
По Евангелии ектения: Рцем вси:
По Еще молимся о богохранимей стране нашей: присоединяем прошения особая:
- Еще молимся, о еже прияти Господу Спасителю нашему исповедание и благодарение нас, недостойных рабов Своих, яко не по беззаконием нашим сотворил есть нам, ниже по грехом нашим воздал есть нам, но и в годину искушения, пришедшаго на Отечество наше и на всю вселенную, избавил ны есть, и внегда, обышедше, обыдоша нас врази наши, явил есть нам спасение Свое.   
- Еще молимся о вождех и воинех наших, на поли брани жизнь свою положивших, от ран и глада скончавшихся, в пленении и горьких работах невинно умученных и убиенных, и всех Победы ради потрудившихся, яко да даст им Царь славы в день праведнаго Своего воздаяния жизнь вечную и венцы нетления, нас же всех в вере и единомыслии утвердит.
- Еще молимся Тебе Господу, Богу нашему, о еже призрети на, скорби, беды, страдания, слезы и стенания людей Своих, и Милостиву быти и отвратити весь гнев Свой, праведно движимый на ны, и помиловати ны.
Возглас: Услыши ны, Боже, Спасителю наш:
Хор: Аминь.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Иерей же со всею церковию со всяким вниманием и умилением глаголет молитву сию велегласно:
Боже Великий и Непостижимый, спасаяй погибающия, животворяй мертвыя,/ вся творяй по воли Твоей, и дивным Твоим промыслом управляяй всяческая!/ Приклони ухо Твое с высоты святыя Твоея и приими от нас, смиренных и недостойных рабов Твоих,/ сердцем и усты возносимая Тебе благодарственная сия моления, исповедания и славословия.
Яко не по беззаконием нашим сотворил еси нам, Господи, ниже по грехом нашим воздал еси нам./ Ты глаголал еси древле сыновом Израилевым, яко, аще не послушают гласа Твоего хранити и творити вся заповеди Твоя,/ наведеши на них язык безстуден лицем, иже сокрушит их во градех их, дондеже разорятся стены их./ И мы ведехом, яко исполнился глагол сей страшный на народе нашем./
Но Ты, Господи Боже, Щедрый и Милостивый, Долготерпеливый и Истинный/ и правду храняй и творяй милость, милостию велиею помиловал еси/ и, посетив жезлом неправды наша, ущедрил еси нас победою на сопостаты./ Темже утвердися серце наше в Господе нашем,/ вознесеся рог наш в Бозе нашем, возвеселихомся о спасении Твоем./ Благодарим Тя за избавление Отечества от врага лютаго./ Даждь нам, Господи, память сего славнаго Твоего посещения/ твердо и непрестанно имети в себе,/ еже всегда благодарити и славословити:/ слава Тебе, Богу, Благодетелю нашему, во веки веков.
Лик: Аминь.
Диакон: Премудрость.
Лик: Честнейшую Херувим:
Слава, и ныне: Господи, помилуй (трижды). Благослови. И отпуст:

Воскресый из мертвых, Христос, Истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных апостол, святаго великомученика и Победоносца Георгия, всех святых, в земли Российстей просиявших, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.
Таже: Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим рабом Твоим, приснопамятным вождем и воином за веру и Отечество на поли брани жизнь свою положившим, от ран и глада скончавшимся, в пленении и горьких работах невинно умученным и убиенным и всем Победы ради потрудившимся, и сотвори им вечную память.  
По сих же Многолетия и Христос воскресе: (трижды)

 

 

Наверх